Hoewel Google Ads de meest bekende en gebruikte vorm van zoekmachine-adverteren is, zijn er ook andere zoekmachines waarin adverteren grote voordelen kan opleveren. In dit artikel zullen we de voordelen van zoekmachine advertenties in het algemeen bespreken en niet alleen beperkt tot Google. Ook de overige zoekmachines kunnen namelijk veel voordelen met zich meebrengen. Ben jij benieuwd welke? Lees dan verder!

Een goede manier om je bereik te vergroten

Hoewel Google de grootste speler is, zijn er andere zoekmachines zoals Bing en Yahoo die nog steeds aanzienlijke aantallen gebruikers hebben. Door in meerdere zoekmachines te adverteren, vergroot je je bereik en bereik je potentiële klanten die mogelijk niet op Google zoeken. 

Minder concurrentie dan op Google

Omdat niet alle adverteerders zich op zoekmachines buiten Google richten, kan adverteren op platforms zoals Bing Ads minder competitief zijn. Vooral dit kan het adverteren op andere zoekmachines interessant maken. Dit betekent namelijk dat je mogelijk lagere kosten per klik en betere zichtbaarheid kunt krijgen. Door je marketinginspanningen te diversifiëren en in verschillende zoekmachines te adverteren, verminder je bovendien het risico van volledig afhankelijk zijn van één platform. Dit biedt stabiliteit in je online marketingstrategie.